A diók tömegének a felét a zsírok alkotják, Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne együk, ha le akarunk fogyni.

 A közönséges dió, mogyoró és a mandula

 A közönséges dió tartalmaz legtöbb antioxidánst, melyek védik a sejteket az oxidatív stressz ellen, a sejtek óvják a károsodástól és az öregedéstől. Fogyasztásukkal nemcsak bársonyos lesz a bőrünk, de védenek a szívrendszeri megbetegedések elöl is. Pozitívan hatnak a lelki világunkra is, amikor támogatják az öröm hormonok kiválasztódását. Így csokiszelet helyett  kb. 15 darab dióbél egészségesebb uzsonna. Energiánk ezzel feltöltődik hosszabb időre, mint a csokival. Kiváló és ízletes omega 3 telítetlen zsírsavak forrása. 3 hónap dió fogyasztása után hihetetlenül megszépül a bőrünk, a hajunk, a körmeink.

Mandula tartalmazza a diófélék közül a legtöbb rostanyagot, ezért jó választás a fogyásnál. A mandula mellette a természetes E vitamin finom forrása. Megállapították, hogy féléves alacsony energiás diétával, azok fogytak le többet, akik mandulát is fogyasztottak. (Journal of Obesity).

Mogyoró fontos nemcsak a sportolók számára arginin aminosav tartalmával - mely tágítja az ereket, javítja a jobb vérellátással, s a tápanyag szállítással a szervezetben  felgyorsítja regenerációt

 

Hogyan tároljuk a diókat

A diók a magas zsír tartalommal gyorsan avasodnak. Ha boltban veszünk diót, nem árt, ha rögtön felbontjuk és megkóstoljuk milyen állapotban van. 

A megmaradt diót legjobb sötét és hűvös helyen tárolni, esetleg le is fagyaszthatjuk. Így pár hónapot is kibírnak. Következő megoldás, ha a diókat szárazon befőzzük. Ezzel a megoldással akár 3 évig is tárolhatjuk.

 

Kapcsolódó termékek:

ANTIPARAZITÉN KAPSZULA - grapefruitmag kivonat, polyporus gyógygomba, szegfűszeg, közönséges dió, ánizs

Írd le hozzászólásod