Mit csináljunk, ha stressz helyzet elé vagyunk állítva? Kellemetlen beszélgetés előtt vagyunk, vizga előtt vagy máshol szorít a cipő?

A stressz nemcsak kimerítő, hanem megváltoztatja a gondolkodásunkat, a döntőképességünket. Így a helyzetet csak nehezítheti.

Második oldalon a stressz ronthatja az egészségi állapotunkat, rohamokat hívhat elő, kimerítő, hízást okoz.

Hogyan ellene?

Hogy ezt tanulmányozzák egy kísérletet végeztek el. Mely alatt  102 személy kellemetlen helyzetnek volt kitéve. Nem volt olyan vészes, csak jeges vízbe kellett pár percre meríteni a lábukat. 

Három csoporta volta osztva:

  • partnerrel, aki csak csendben mellettük ült
  • egyedül, de a partnerükre gondoltak
  • egyedü

Az egész kísérlet ideje alatt mérték az alanyok fiziológiai funkcióit. S megállapították:

  • legjobb eredményeket, azok értek el, akik a partnerrel voltak
  • azonban nagyon hasonló eredményeket értek el, azok is akik a partnerükre gondoltak pozitív értelemben. Maguk elé képzelték mosolyogva.

Mit jelent ez?

Bármilyen kellemetlen helyzetben vagyunk, a képzelet segítségével, ha valaki kedvesre gondolunk (partnerre, családtagra, barátra, házi kedvencre,...) nyugodtabbak leszünk.

A pozitív gondolkodásnak nagyon kedvező hatása van az egészségünre :-)

 

orbáncfű tinktúra

ORBÁNCFŰ TINKTÚRA

 

orvosi macskagyökér

ORVOSI MACSKAGYÖKÉR

golgotavirág

GOLGOTAVIRÁG

bajkáli csukóka

BAJKÁLI CSUKÓKA

édesgyökér

ÉDESGYÖKÉR

bajkáli csukóka

BAJKÁLI CSUKÓKA

rhodiola

RHODIOLA (ILLATOS RÓZSÁSVARJÚHÁJ)

homoktövis

HOMOKTÖVIS

orvosi macskagyökér

ORVOSI MACSKAGYÖKÉR

panax ginseng

PANAX GINZENG

ligetszépe

LIGETSZÉPE

msm

MSM

    Írd le hozzászólásod