A magas kinti hőmérséklet, a hirtelen hőingadozás ez mind ami megviseli a szívbetegeket, a magas vérnyomásban szenvedőket. Ez Magyarországon több mint 2,5 mill. embert érint.

Mi fenyeget?

A stroke, a szívinfarktus, tüdő embólia. 

Az izzadásnál a vízveszteség, mely lehet 0,7 l is naponta csak az izzadással, csökken a testünkben lévő vér mennyisége. Csökken a vérnyomás és a testünk más kompenzáló funkciókat kapcsol be. Ilyen például a szívritmusának és a szívizom kontrakcióinak a növelése. Az egészséges egyénnek ezzel nem gond megbirkózni. Azonban a beteg esetében a vérnyomás csökkentése a  szív elégtelen oxigénellátását jelenti, mi szélső esetben infarktushoz is vezethet.

Magas vérnyomás csendes ellenség

Ügyelni kell főleg a 140/80 mm Hg vérnyomásúak esetében. Ők még nem észlelik más mellékhatását az emelkedett vérnyomásnak, így nem is tudnak róla. Hirtelen jöhet a baj a tiszta égből, melyet a hőség beindíthat. Mint a szívbetegek esetében, náluk is a hirtelen vérnyomás csökkenése tágítja az ereket, ami az agy elégtelen ellátásához vezethet.

Mit tegyünk?

1.Pihenjünk, ne legyünk a napon, fizikai megerőltetést kerüljük. "Hivatalosan" lazíthatunk. 

2. Pótoljuk rendszeresen és megfelelő formában a folyadékveszteséget - nagyon fontos.

3. Rosszullétnél, erős mellkasi fájdalomnál, rögtön hívjunk orvosi segítséget.

 

hűsítő ital naranccsal

Mit igyunk?

 

A folyadék ( víz, tea) legyen szoba-hőmérsékletű. Mivel a hideg, jeges folyadékot a testünk nem tudja feldolgozni s ezt először felmelegíti, ezzel még növeli a testünk hőmérsékletét. Egyidejűleg többet izzadunk, hogy a test hőmérséklete csökkenjen. Valójában több folyadékot kiadtunk mint bevittünk. Vagyis ellentétes hatást értünk el. 

1. A napot 0,5 l langyos víz ivásával kezdjük. Tehetünk bele pár csepp citromot. 

2. Igyunk evés előtt, evés közben és evés után is.

3. Legjobb a tiszta víz, ha nem ízlik tehetünk bele narancs, citrom, ananász esetleg uborka darabkákat.

4. Sportolásnál pótoljuk a hiányzó sókat is ásványvízzel.

5. Figyeljük, hogy mennyit iszunk meg naponta. A kevés, de a sok is árt. A bevitt folyadék ne haladja meg az 5 l naponta. A vizeletünk jelzi a helyes mennyiséget, világosnak kell lennie.

 A képen lévő jéghegy, legalább a gondolatainkat lehűti :-)

Írd le hozzászólásod