A cukor most a célkeresztben van. Ha túl sok cukrot fogyasztunk (a cukor egyszerű cukrokból tevődik össze, glükózból és fruktózból) a szervezetünk inzulin hormont kezd termelni. Ha sokáig tart a magas inzulin szint, akkor ez inzulin rezisztenciához vezet. Ez az elhízás, a cukorbetegség, a szívbetegségek, az Alzheimer-kór kezdetét jelenti.

Sokan próbálják az édességre való óhajt ún. egészségesebb alternatívával pótolni.

De megéri? Egészségesebbek valójában?

  1. MÉZ - A tulajdonságánál fogva szuper-élelmiszerként van tartva. Ezt a benne lévő egyéb anyagoknak köszönheti. De még mindig van benne sok egyszerű cukor. Vagyis, ha szükségszerűen használjuk influenzák, megfázások, sebgyógyításánál, stb., akkor segít nekünk. Ha azonban naponta használjuk nagy mértékben édesítéshez, kezdve a reggeli teával, kávéval, stb. Ugyan ott vagyunk ahol a cukorral. Ügyeljünk mindig a méz használatánál, hogy langyos ne forró italba keverjük, mert így elveszíthetünk mindent, amit a méz nyújt nekünk az édességen kívül.
  2. NÁDCUKOR -  A nádcukor hasonló eset, mint a fehér cukor, csak nem annyira édes. A nádcukor nincs annyira kitisztítva, ezért melasz maradékokat tartalmaz, melyekben vannak az ásványi anyagok, vitaminok. Néhol vehetünk tiszta melaszt is. Alibiként lehet használni, hogy a nádcukor egészségesebb, de valójában ez is cukor. S azt a mennyiségű plusz egészséges anyagot, más élelmiszerben, étrend-kiegészítőben, úgymond bűntelenül és egyszerűbben megtaláljuk. 
  3. STÉVIA - Stévia egy növény, mely magában édes ízű. Nem tartalmaz kalóriát, sem egyszerű cukrokat. Gyakran a cukorbetegeknek, a fogyókúrázóknak ajánlják. Van azonban kettő bökkenője. A stévia növényt szárított vagy friss formában használhatjuk a tea, vagy müzli édesítéséhez, de bonyolultabb a helyzet a sütésnél. Nagyon sok olyan termék van stévia elnevezés alatt, mely a cukorhoz hasonló formájú, ilyenkor ajánlott az összetétel alapos átolvasása. Gyakran ilyen termékekben 70-80% fruktóz van. Másik oldalon a szakértők szerint fogyasztásával a szervezetünkben helytelen biokémiai reakciók keletkeznek. Ha édeset eszünk, az agyunk automatikusan cukrokat vár. De nem jön semmi. Csökken a cukorszintünk, hipoglikémia alakul ki. Az agyunk nem akarja, hogy csalódjon. Így megkívánja ami neki jár, ételt kíván, hogy a cukorszint kiegyenlítődjön. Vagyis, ha stévia nem plusz kalóriát jelent, úgyis máshol pótoljuk.
  4. MESTERSÉGES ÉDESÍTŐSZEREK - Hasonló a helyzet, mint a stéviával hipoglikémiát hívhatnak elő, mellette a vegyi feldolgozásuk, nem épen kényezteti a szervezetünket. Valójában nem egészségesek senki számára sem, sem egészséges egyéneknek, sem cukorbetegeknek. Bizonyított tény, hogy a fogyasztásukkal tönkre lehet tenni a bélflórát, növeli az elhízás kockázatát, a metabolikus szindróma, a cukorbetegség kialakulását.

Mi a megoldás?

A válasz a mennyiségben van. Ne szabaduljunk meg az áhítatos, mámoros édes íztől, ami olyan sok kellemessel van összekötve. De ne pazaroljuk el, ne váltsuk be apróra. Legyen kivételes az élet édesítése, élvezzük.

Legyen édes az életünk (cukor nélkül is:-)! 

 

ANTICUKOR RÜGYKEVERÉK
ANTIÉTVÁGY TEA

 

 

 

Írd le hozzászólásod