Az érelmeszesedés


Első sorban a koleszterin a szervezetünk számára fontos elem. Az alacsony sűrűségű koleszterin, az ún. LDL - vagyis a "rossz", az erek belső falát rongálhatja és az ischaemiás megbetegedések keletkezésnek kockázati tényezői közé van sorolva. Ellentétben a magas sűrűségű, HDL - a "jó" koleszterin ez ellen véd.


Különbözőek vagyunk, s ezért van aki tökéletesen tudja felhasználni a zsírokat, az anyagcseréje ezt lehetővé teszi. S van aki csak ránéz a vajra, s máris baj van :-(

A koleszterin mindig létezett, de a régi orvosi  könyvekben nem írnak róla. A modern korszak "előnyei" közé tartozik.  A kényelmes étkezés ( szórd ki a zacskóból, keverd el, milyen finom ugye?),  s hozzá, ha még a rendszeres mozgás hiánya társul -  itt a magas koleszterin szint.
.
Miért veszélyes a koleszterin?

A koleszterin a májban termelődik s ehhez még hozzáadódik az élelmiszerrel bekerült koleszterin. Ha sok van belőle, akkor a szervezetünk bespájzol úgy, hogy az erek falára tapasztja. Először csak mikró méretekben, de ez az évek során növekszik. Nagy eséllyel az ilyen helyen vérrög parkolhat le. A legtöbb esetben a szervezetünk ezt feldolgozza, feloldja. De mi van ha nem? Akkor eldugul az ér, minél közelebb az agyhoz vagy a szívhez, annál veszélyesebb  következményekkel.
Ha erre kerül a sor, már semmi sem lesz olyan mint előtte. 

De nincs minden elveszve. Ami jött, az elmehet :-)
De van egy nehéz feltétele, az akarat a változáshoz
 
Ha egészségesen akarunk táplálkozni az nem azt jelenti, hogy zsírok, olajok nélkül kell étkezni. Az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek, hogy ízletesebbek legyenek mesterséges zsírokat tartalmaznak. Műanyag pedig nem az amit szeretnénk fogyasztani.

Mi segít a koleszterin szint csökkentéséhez?

A.
  1.  18%-kal csökkentheti: olívaolaj, repceolaj, mogyoróolaj, mogyoró, olíva bogyó, avokádó olaj, avokádó
  2. 7 - 14 %-kal csökkentheti: zabpehely, rizs
  3. 8 - 14 %-kal csökkentheti: lenmag, lenmagolaj
  4. 9 - 12 %-kal csökkentheti: fokhagyma
  5. 7 - 10%-kal csökkentheti: mandula
  6. 0 - 17 %-kal csökkentheti: lycopene tartalmú (piros színű) gyümölcs-zöldség: paradicsom, görögdinnye, stb.
  7. 10 %- kal csökkentheti: dió, pisztácia
  8. 2-5%-kal csökkentheti: zöld tea.
B.
legalább 30 perc intenzív fizikai mozgás naponta ( gyorsabb séta, stb.)

C. Gyógynövények - kivonatok:
  1. Gyömbér
  2. Édesgyökér
  3. Ginkgo-biloba
  4. Fagyöngy
  5. Homoktövis
  6. Máriatövis
  7. Béta-glükán 
  8. Fekete berkenye
  9. Bajkáli csukóka

Írd le hozzászólásod